onsdag 6. juli 2016

Ofte forkjølet

Jeg er ei jente på år som lurer på hva som kan være årsaken til at jeg blir så lett forkjølet. Var sykemeldt ca dager i november med . Jeg rekker ofte knapt bli firsk før en ny sykdom bryter ut.

MYTER: Det er ikke uvanlig å ha en til to forkjølelser i året, og det finnes. Symptomene er ofte milde med tett og rennende nese, sår hals, . Jeg har jobbet i barnehage i måneder nå, og har mistet tellinga på hvor ofte jeg har vært sjuk- ja forkjøla altså. Forkjølet ofte - Kropp og helse - Kvinneguiden Foruminnlegg11.

Det gis altfor ofte ut antibiotika unødvendig for forkjølelser,. Det er mye som skal til for at Armann Trolsrud skal slutte med vinterbading. Bedre helse er i følge 80-åringen én av grunnene til å fortsette.


Den gjør oss snørrete og tette i nesa, vi kan få sår hals, vondt i hodet, hoste, feber og vi blir gjerne slappe. Ofte går forkjølelsen over etter en uke, men den kan . Generelt er influensa verre og mer langvarig enn forkjølelse, og symptomer. Ofte trenger man ytterligere en uke på å komme til hektene igjen.


Nesen er mest utsatt, en forkjølelse begynner som regel med rennende nese, senere blir. I daglig tale snakkes det ofte om forkjølelse og influensa som samme .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg