fredag 7. august 2015

Arr i ansiktet

Et arr dannes når man får et sår eller kutt som går i huden. Arr i ansiktet har en tendens til å bli mer diskret enn arr på bryst, rygg og skuldre. Et arr består av bindevev, dette gjør at huden i et arr er svakere og mindre elastisk enn normal hud. Et arr vil i starten være rødt, litt hardt og det hever seg ofte . Arr er noe de fleste av oss får i løpet av livet – og kanskje spesielt i ansiktet og på ryggen hvor kviser har en lei tendens til å dukke opp. Arr oppstår for å reparere sår- men vi vil vite hvordan vi kan reparere arret også.


I ansiktet blir arrene ofte pene jo eldre man er.

Opplevelsen av om et arr er pent eller ikke er svært subjektivt. Noen mener at et pent arr er et arr som ikke synes i . Har hatt et arr i pannen min i 4-år på ca cm som har plaget meg gjennom disse årene. Det ser ikke ut til å bli mindre rødt med årene slik det gjerne burde bli.


Slike arr groper i huden er noe av det vanskeligste som er av å. For fire år siden ble jeg angrepet av store, vonde kviser i hele ansiktet. Det endte med store sår, men jeg lærte aldri. Nå har jeg kanskje rundt dype arr på høyr.


Arr etter kviser er vanligst hos de med uttalt akne over lang tid.

COfraksjonert laser: Gullstandarden for akne arr behandling. Pigmentforandringer (for eksempel hvite eller brune flekker på huden) kan også behandles med laser. I ansiktet ønsker en gjerne å sikre at arret blir kosmetisk fint. På fingrene bør ofte sår sys igjen fordi vi stadig bruker fingrene og såret har derfor . Jeg har det siste året fått flere små arr i ansiktet. Det begynner med at det klør på et bestemt ste og så ser jeg i løpet av et par dager at jeg har . Det føles ikke rettferdig, men bruk heller energien din på å redusere sjansen for verre arr - og se hvordan . Oslo Hudlegesenter tilbyr behandling av arr i ansiktet med fraksjonert laser.


Det er vanskelig å si om det er noe du kan gjøre for at disse arrene skal være mindre synlige, for det kommer an på hvordan de ser ut. Mensur, som var bloddryppende kårdedueller, ble på 1700-tallet satt i system ved tyske universiteter. Et ansiktsarr etter en sylskarp klinge ble .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg