tirsdag 25. august 2015

Hoste som ikke gir seg

Det kiler i halsen og tårene popper om jeg forsøker å ikke hoste. Når jeg hoster hender det at det river i halsen, . Ikke om natten,men så fort jeg våkner så begynner denne tørr.

Hvis hosten din ikke gir seg i løpet av 1-uker bør du kontakte lege. Hoste er kroppens måte å kvitte seg med slim, fremmede partikler eller annet som. Vi lærer deg forskjellen på tørrhoste og slimhoste og gir deg noen gode råd . Min kone har slitt med en hoste som nå har vart i rundt 3-måneder uten at den viser.


Uansett, symptomene er at man har langvarig hoste som ikke gir seg, . Hoste er vanlig under og etter ordinære luftveisinfeksjoner. Det vil si at det ikke er noe slim som kommer opp ved hosten. Da må du nesten smøre deg med tålmodighet, for selv om de fleste . Bronkitt kan gi smerter i brystet og søvnproblemer. Tilstanden blir som regel bedre av seg selv etter en uke eller to, men av og til må lege kontaktes.


Antibiotika stopper ikke nattehoste og reduserer ikke mengden slim som hostes opp. Hvis hoste og heshet varer mer enn uker hos en person som tidligere ikke har hatt. Luftveiene er kledd med små flimmerhår som beveger seg i takt slik at det oppstår.

Akutt lungebetennelse kan også gi hoste, med eller uten slimdannelse, . Barn kan hoste ganske lenge før det gir seg, akkurat som oss voksne, sier Hanne. Men det er også mulig å ha lungebetennelse som ikke er så lett å oppdage. Når du hoster trekker mellomgulvet seg sammen, og den luften som er i. Bakteriene kan gi lungebetennelse eller infeksjon i de øvre luftveiene.


Det kan være meget irriterende å hoste, men det å hoste er ikke en sykdom, men et symptom. Ved slimhoste anbefales ikke bruk av hostedempende medisin. Behandlingen ved andre tilstander som gir hoste vil rette seg inn mot . Har du kjent på den hosten som aldri gir seg, og uansett hvor mye du hoster, så vil den bare ikke bort? Det kalles tørrhoste, og er et relativt kjent . GÅR OVER: Det er ikke sikkert at plagene forsvinner av seg selv.


Barn med sterk hoste kan hoste så mye at de brekker seg. Dersom reseptfri hostesaft ikke gir tilstrekkelig effekt, kan legen i enkelte tilfeller forskrive . To dager etterpå kom tettheten i nesen og hosten. Hadde litt feber i starten, men det er borte . I andre tilfeller har ikke antibiotika noen virkning. Hosten forverrer seg ved anstrengelse og enkelte barn kan hoste til de brekker seg. En dag trenger jeg ikke merke noe, en annen dag kan jeg hoste så jeg nesten ikke.


Men det rare er at det gir seg når jeg legger meg i senga. Vaksinasjon gir ikke livsvarig eller fullstendig beskyttelse. Voksne som ikke har latt seg vaksinere på nytt mot kikhoste kan dermed være smittekilder og .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg