fredag 16. februar 2018

Feber og gravid

Feber i svangerskapet har som regel de samme årsakene som feber oppstått uten at man er gravid. I de aller fleste tilfeller dreier deg seg om ufarlig og . Har hodepine, hoste, feber ( opp i 3uten febernedsettende), vondt i brystet og øverst i ryggen i tillegg til generell .

Ti grunner til å ringe legen under graviditeten24. Graviditeten byr ikke bare på glede og forventning. Ti grunner til å ringe legen under graviditeten.


Det er vanligvis ikke farlig å ha feber, men når du er gravid kan det være skadelig for babyen din.

Vær derfor ikke redd for å ta febernedsettende tabletter, slik . Det begynte med en forkjølelse og tette bihuler, feber rundt 3 men. Kroppen din er nok litt påvirket av graviditeten slik at du ikke orker så . Gynekologene er stengt idag, men jeg håper dere kan gi meg ett svar i morgen? Jeg er gravid i uke 19+noen dager og har de siste to ukene . Er det noen grunn til bekymring når man er forkjølet og gravid med feber på kvelden rundt 38? Hei Er det farlig å bli forkjølet evt få feber når man er gravid?


Hei, i forrige uke fant jeg ut at jeg var gravid (og er dermed rundt uker på vei nå). Ville vel oppsøkt lege tidligere en normalt, men vanligvis så er det ikke farlig å være syk som gravid.

Med mindre man har veldig høy feber og er . Influensa i seg selv er ikke farlig, men høy feber skal du være obs på. Noe å lære av - Gravide pasienter med akutte magesmerter og feber representerer en diagnostisk utfordring. Lurer på om influensa og feber er farlig for den lille i magen når man er.


Har hatt influensa og feber før jeg ble gravi men da kom jeg ikke inn . Vaksinasjon av influensa-vaksinasjonen tolereres allikevel bra av gravide da. Når det gjelder gravide som smittes av influensa, kan muligens høy feber i første . En undersøkelse har vist at gravide som bruker medisiner med paracetamol har en noe økt risiko for å. Reseptfrie medisiner mot smerte og feber (Vitusapotek). Jeg vet jeg kan ta parasett for å få ned feberen, med vet jeg burde ta minst mulig piller når jeg er gravi men hvor skadelig er egentlig feber for . Feber er en av kroppens måter å bekjempe infeksjoner på.


Feber i graviditeten opstår som regel på grund af de samme årsager, som når man ikke er gravid. I de allerfleste tilfælde drejer det sig om ufarlig og forbigående . Zikafeber er en infeksjonsykdom som overføres via mygg. Sykdommen gir relativt milde symptomer og varer 2-dager med feber, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg