tirsdag 6. februar 2018

Vondt i underlivet

Ifølge Lunde kan dette faktisk bidra til å gjøre vondt verre. Tilstanden kan gi en sviende og kløende følelse i underlivet. Med underlivssmerter menes smerter i nedre del av magen eller kjønnsorganene hos kvinner (se tegning av underliv); Underlivssmerter kan komme stamme fra .

Da gjør det vondt foran og dypt i underlivet. Gjør det vondt ute i sidene nederst i magen og nedover i lysken kan smertene stamme fra eggstokker eller . BufretLignendeMer enn én av tre kvinner vil oppleve smerter og ubehag i underlivet. For tre måneder siden fikk jeg vondt i underlivet ca en uke etter første menstruasjonsdag. Er ei jente på år, og som har kløe og svie i underlivet, spesielt i skjedeåpningen, men huden er litt betent og øm i hele skrittet. Jeg har de siste ukene vært plaget med sterke smerter i underlivet.


I begynnelsen fikk jeg rykk der jeg hadde utrolig vondt i bare et øyeblikk for . VULVODYNI: Tilstanden gir smerter i underlivet, ofte i forbindelse med samleie,. Begge gangene har det vært så vondt at jeg ikke har kunnet . Jeg har hatt noen rare og litt vage smerter i underlivet, særlig på. Pleie og vask av underlivet må gjøres skånsomt for å ikke irritere slimhinnene.


Murring i magen, vonde tak i korsryggen og smerter i underlivet? De fleste blir bra etter 3-måneder, avhengig av hvor sterkt man er rammet og hvor lenge man har gått .

Fire måneder etter fødselen sliter hun fremdeles med smerter i underlivet, og lurer på om det er. Og da gjere vondt når eg skal ta trusa av for å tørke meg. Det skjer mye i den gravide kroppen i svangerskapet – også i underlivet.


Så lenge du kjenner godt med liv i magen, ikke har vondt og blødningen ikke øker på . De fleste kvinner får før eller senere problemer med sitt underliv, og ingen. Er utfloden unormal og plagsom; svært rikelig, misfarget, lukter vondt og har . Det gjør litt vondt å gå og også litt vondt når jeg sitter, er dette farlig? Har du hatt sex, kan ubehag eller smerter fra underlivet og endret utflod eks skyldes en . For Sigrid er sex så vondt at det ikke er gjennomførbart. Det er en rekke ting som kan føre til smerter i underlivet eller ved sex.


Mange kvinner oppsøker gynekolog fordi de opplever smerter eller svie i underlivet. Det kan være mange årsaker til disse plagene, derfor er det viktig å foreta . Jenta vår på fem har i perioder våknet og klaget på vondt i tissen. Når hun våkner hylgråter hun og det virker nesten som smertene kommer . For dager siden - Herpesinfeksjon gir blemmer, med disse blemmene er ofte vonde. Blemmer i underlivet er hos veldig mange jenter små kjertler som har blitt .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg