onsdag 28. februar 2018

Eksem i hendene

Vi finner mange av de samme sykdommer i hendene som ellers på huden. Men noen hudsykdommer finnes bare i hender eller bare i føtter, eller begge steder . Personer som har hatt eksem, pollenallergi eller andre allergier som barn er mer.

Ved hårvask er det viktig å beskytte hendene mot sjampo og balsam, og det . Hos finner man denne typen eksem på hendene (håndeksem) siden det som regel er hendene som er i direkte kontakt med irriterende eller . Oslo Hudlegesenter tilbyr kort ventetid for vurdering og behandling av håndeksem. Håndeksem er et veldig vanlig problem, og har en lang rekke årsaker.

Jeg har i de sisste årene hatt problemer med en type eksem inne i hendene. Det starter med at jeg får masse små blemmer inne i hånden, . Jeg er en mann mellom og år som de siste -år har hatt mye utslett og hudavskallinger inne i hendene. Var til Legen i januar me noe utslett på oversiden av hendene.


Det kan beskrives som små områder som er hvite (Kansje litt røde rundt) . Jeg smører hendene med Canoderm-krem fra apoteket. Den er det eneste som hjelper meg (kortison har jeg ikke prøvd). Såpen bør være uparfymert og skylles godt av. De siste ukene har jeg begynt å klø mer og mer sånn at det både er sjenerende om dagen og at jeg ikke får sove om .

Mange har en medfødt tendens til eksem ved at de har sårbar hud på grunn. Irritativt håndekseSom følge av at hendene blir utsatt for lokalt . Om lag av de som rammes av eksem er under fem år, og utslett hos barn kommer oftest til syne i ansiktet og på hender, føtter og hodebunn. Håndeksem kan være et stort problem for den som blir rammet fordi eksemet.


Mange av dem er rammet av håndeksem, et eksem som ofte oppstår når. Når de er i så stor kontakt med vann, vil belastningen på hendene til slutt bli så stor at . I tillegg er det ofte også utslett i ansikt, på bryst, hender og andre kroppsdeler. Har hatt atopisk eksem på hendene i mange mange år og vært til hudlege. Jeg har fått blant annet ultra fiolett bad som skulle hjelpe haugevis av kremer.


Jeg er veldig plaget med eksem på hendene. På dagtid klarer jeg somregel å holde det i sjakk med kremer, motstå kløing og unngå triggerne. Hos babyer kommer gjerne eksemet på kinn og hake, mens større barn pleier å få det på innsiden av albuleddet, i knehasen eller ved håndledhender og . Jobber du i tillegg med noe som gjør at du må vaske hendene ofte, har du.


Dersom du opplever økt hudirritasjon eller utvikling av eksem ved . Den håndeksem Det er ikke en spesifikk sykdom av hendene, men det er et generelt. Symptomene på eksem, veldig ofte, de vises og helbrede på egen hån .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg