onsdag 14. februar 2018

Høy feber voksen

Feber er et svært vanlig sykdomstegn og også en hyppig årsak til legebesøk; Sykdommer som medfører høy feber hos barn, behøver ikke å gi feber hos voksne. BufretLignendeFeber er en kroppstemperatur over 38° C, og skyldes som regel en infeksjon. Det er kroppen selv som forårsaker feberen.

Hvis feberen blir meget høy - over 4grader. Det er så lenge siden jeg har vært syk nå, sikker 3-år siden, men i går kom feberen som kasta på meg. Det må sies at jeg har vært syk i over en uke nå,med et par feberfrie dager,før jeg ble skikkelig syk i helga igjen,hatt høy feber flere dager og i . Hvis feberen ikke er høy eller gir store plager, trenger du ikke å gi febernedsettende medisin.


Sambo har hatt så høy feber i dager nå. Prøver å få han på legevakta, men han bare utsetter det. Hva er feber og når begynner den å bli farlig høy?


Temperatur over grader regnes som høy feber, og stiger temperaturen over grader . Jeg tror jeg har influensa, har ikke vondt noe spesifikt sted (som ørebet. halsbet. ol). Pass derfor godt på hvis noen plutselig får høy feber, og kontakt lege dersom du er. Feber hos voksne regnes ved temperatur på over 3grader på morgenen eller over 3på kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg