torsdag 12. januar 2017

C vitamin gravid

Hei, Jeg fant ut at jeg var gravid i forrige uke, dager etter eggløsning. Da jeg brygget på en forkjølelse, begynte jeg å ta C-vitaminer for å . C-vitamin lagres bare bittelitt i levra, så d ska i teorien ikke gå ann å.

Er det noe max for hvor mye c-vit gravide kan ta? Kan jeg ta grams brusetabl som anvist på pakken? BufretLignendeVitamin C bidrar til oppbygging og vedlikehold av bindevevet i kroppen.


Kvinner som tar ekstra tilskudd av 1mg.

Hva Weifa C-vitamin er, og hva det brukes mot C-vitamin har bl. Weifa C-vitamin kan brukes under graviditet og amming. Gravide som får for lite C-vitamin, risikerer at barnet får mentale skader. Mat og drikke – informasjon til deg som er gravid (helsenorge.no). Noen næringsstoffer er spesielt viktige for deg som er gravi og det.


Spiser du frukt, fruktjuice eller grønnsaker som inneholder C-vitamin til . Sterkt vitaminpreparat til forebyggelse og behandling av C-vitaminmangel; Syrenøytral; Kan anvendes av gravide og ammende. Brukes ved behov for tilskudd av C-vitamin og C-vitaminmangel. Jeg lurte bare på om det er noen her som vet om det er skadelig med et skikkelig c-vitaminsjokk når man er gravid?

Ser ingenstans att det ska vara skadligt för gravida att ta Friggs C-vitamin brustabletter, är det någon som hört något. Gravide anbefales et godt, bredspektret vitamin- og mineraltilskudd og. I tillegg kan de styrke immunsystemet med melkesyrebakterier og ekstra vitamin C. Det samme gjelder gravide og ammende, barn og ungdom, rekonvalesenter eller svekkede.


Unntaket er folsyre, magnesium og C-vitamin i anbefalte doser. Anbefalet daglig dosis C-vitamin for voksne mænd og kvinder er mg C-vitamin pr. Gravide og ammende bør dog indtage henholdsvis og 1mg pr. Der er ikke beskrevet en maksimal dosis af C-vitamin under graviditet. Må jeg spise sugetabletter mod ondt i halsen under graviditeten?


Gravide bør få i seg mer D-vitamin enn resten av befolkningen. Sandakerveien C (Myrens verksted), Bygg D3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg