mandag 9. januar 2017

Mensen kviser

Har du lurt på hvor kvisene på haka egentlig kommer fra? Nesten alle unge får kviser på et eller annet tidspunkt, men hvorfor får vi dem? Noen jenter får flere kviser i perioden opp til de får mensen.

De fleste vet at kviser og uren hud er fullstendig normalt i puberteten, men. Stress-kviser kommer ofte på haken mens hormon-kviser gjerne . HORMONER OG KVISER: Det er ofte hormoner som har skylden for at du. Jeg sliter med PMS eller hormonproblemer+kviser.


Du er ikke alene dersom du synes kvisene dine er plagsomme, men vet. Ofte blir urenheter i forbindelse med mensen en ond sirkel fordi man får. Jeg har kjempe mye kviser dagene før mensen. Dette er nok et problem mange deler med deg. Jeg merker jeg får ekstrem mye kviser rett før mensen og det er så plagsomt da de gjerne varer 1-uker etterpå.


Jeg ser at mange av dere skriver at dere har fått kviser, like før IKM, og at TR da mest sannsynlig er på vei. Jeg skal ikke klage over å plages mye med kviser, men de kommer med mensen hver måned og hver måned kommer det en som er skikkelig . Acne vulgaris eller kviser er en svært vanlig hudlidelse som rammer nesten alle unge tidlig i puberteten. Den skyldes en betennelse i de små talgkjertlene som .

Jeg har begynt å få så mye kviser før jeg får mensen! Dette begynte for ca et halvt år siden og det irriterer meg noe grenseløst. Hver gang jeg får mensen, blir jeg kvisete på halsen (av alle steder). Hva kommer det av at mensen setter i gang slik kvise.


Kviser er en reaksjon på betennelser i de små talgkjertlene som omgir de . Slik blir du kvitt uren hud når du ikke er tenåring lenger. Aner ikke hva det heter, så derfor innebygde kviser:P Har plutselig dukket. Jeg får sånne mensen-kviser, kaller dem det for det dukker alltid . De samme symptomene kan man ha når man er i ferd med å få mensen. Kan man få kviser før man har fått mensen.


Hei Ja, man kan få kviser før en har fått mensen. I puberteten skjer det en masse forandringer med kroppen. De fleste unge opplever puberteten som en krevende periode.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg