torsdag 12. januar 2017

Blodig utflod

Denne gangen ble også menstruasjonen avsluttet etter antatt ti men dager etter avsluttet menstruasjon fikk jeg denne utfloden som jeg nå . Vær oppmerksom på mye, illeluktende og misfarget utflod. Også såre slimhinner kan føre til litt blod i utfloden, sier hun.

Brun eller blodig utflod er vanligvis normalt, spesielt når den oppstår under menstruasjonen. En sen utflod på slutten av menstruasjonsblødningen kan se brun . Symptomer på kreft i livmorhalsen kan være blodig og illeluktende utflo blødning mellom menstruasjoner, etter samleie eller etter overgangsalderen. Livmorhalskreftfører også til økt utflod.

Utfloden er ofte blodig og kommer typisk eller øker etter samleie på grunn av berøring av livmorhalsen. Utflod er oftest gulfarget eller melkehvit, og forekommer i alle aldre. Utfloden varierer fra tid til annen og veksler ganske mye i perioden mellom.


Blodig utflod krever alltid legeundersøkelse. For fire dager siden så hadde jeg litt blod i trusa. Jeg trodde at jeg hadde fått mensen, men når jeg tørka meg var det bare litt brun utflod. Symtomene på livmorhalskreft er: Blødningsforstyrrelser og blødning etter samleie, blodig, illeluktende utflo blødning etter at du har passert . Bruk av spiral eller p-piller samt seksuell aktivitet øker likeledes mengden av utflod.


Visse kreftformer i underlivet viser seg ved blodig utflod.

Brun eller lys brun utflod er forårsaket av en liten mengde blod med. Blodig utflod etter overgangsalderen kan være tegn på en mer alvorlig medisinsk tilstan og bør evalueres med en gang. Ved påsketider fikk jeg blodig utflod i større eller mindre grad daglig.


Nok til at jeg må benytte truseinnlegg og at det etter toalettbesøk er . Jeg bor for tiden i utlandet ifb jobb og får derfor ikke oppsøkt fastlegen min i Norge. De siste to gangene før mensen har jeg fått blodig utflod ganske presis uke før mens. Jeg er en år ganmel jente som sluttet med P-piller i juli.


Etter det har jeg hatt litt uregelmessig mens, og nå de to siste mnd har jeg kun blødd . Eggløsningsslim er utflod som ligner rå eggehvite. Noen kvinner kan se spor av blod i sekretet like før eggløsningen. Jeg så at jeg hadde fått blod i utfloden. Var ikke brun utflod eller vanlig mensblod som de fleste snakker om.


Her om dagen oppdaget jeg en del blod da jeg var på toalettet. Dro på sykehuset for sjekk, og heldigvis var alt i orden. I senere faser er noen av de vanligste symptomene: Blødningsforstyrrelser; Blødning etter samleie; Blodig utflod .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg