mandag 6. februar 2017

Virus i halsen

Resten har et bredt utvalg av infeksjoner med virus eller bakterier som ikke skal . Forskjellige tilstander hvor svelget og halsen er irritert, kan gi vondt i halsen og. Halsinfeksjon skyldes virus eller bakterier som gir irritasjon i halsen.

En virusinfeksjon i halsen kan man blant annet få av de samme virus som gir forkjølelse og det viruset som gir kyssesyken (Epstein-Barr virus.) Smitten skjer dels . Det var (heldigvis) virus ikke bakterier, så han gjorde ikke noe med det foreløpig. Etter en blodprøve fikk jeg beskjed om at jeg hadde en virusinfeksjon i halsen, og at halsen måtte leges av seg selv. Smerten jeg har i halsen ligner ikke det jeg før har hatt (har hatt streptokokker i halsen, samt div. virusinfeksjoner opp igjennom årene), samt at .

Var hos lege og fikk beskjed om at det sannsynligvis var virus. I hele 20så langt har jeg slitt med vondt i halsen, jeg har vært hos legen 3 . Ble i går brått angrepet av forskjølelsesvirus. Klassisk med tett nese, vondt hode og sår, TETT hals. Viruset ligger på en måte så langt nede, helt . Sykdommen kan skyldes virus eller bakterier.


Hovne mandler (eventuelt med gul-hvitt pussbelegg); Hovne lymfeknuter på halsen; Hodepine. Det er en ganske vanlig betennelse i halsen, men det finnes ikke gode tall på. Forkjølelse er en virusinfeksjon som gjerne setter ned immunforsvaret en stun .

Man kan også hovne opp og det gjør det vondt å svelge. Som sagt er det ofte bakterier eller virus som er årsaken til vondt i halsen og kroppen klarer som regel å . Den største årsaken til sår hals er forkjølelses-virus, og vi vet at det er svært lite å gjøre for å kurere en forskjølelse når du først har fått den. NO: Å gå med sår hals er utrolig irriterende, og noen ganger går det så.


Hei jeg har vert hatt virusinfeksjon i måneder, og har blitt nsten frisk men så tar jeg meg en. Din historie tyder på at det er snakk om en virusinfeksjon i halsen. Akutt faryngitt er som regel forårsaket av en virusinfeksjon. Vanlige symptomer er moderat sårhet i halsen, verst om morgenen, men den bedrer . Leger skriver fortsatt ut for mye antibiotika mot halsinfeksjoner, mener norsk professor. Ved sår og vond hals er ofte virus synderen, ikke streptokokkbakterier.


Det kribler i halsen, kinnene gløder og et kraftig nys er på vei. Virus overlever bedre i kulde, og samtidig er vi mer innendørs og står tettere pakket på offentlig . Mandlene kan bli betente av bakterier eller virus. Tonsillene er små oppfylninger på hver side bak i halsen.


Kald drikke og is kan virke lindrende på sår hals.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg