fredag 26. mai 2017

Kvitsår

Hva kommer det av at det innimellom, spesielt i vinterhalvåret, dukker opp små hvite sår på innsiden av munnen? Sår og blemmer i munnen er normalt forbigående og skyldes vanligvis after (munnskold) eller trøske (soppinfeksjon). After går normalt over av seg selv, mens .

Det er en tannkrem som kan hjelpe, Sensodyne. Så det blir bedre hvis jeg bytter tannkrem? Andre navn på munnskold er munnsår, munn-blemme, after, aftøs stomatitt, skåll, litmyrsneip, kvitsår og skurv.


Jugeblemmer; Ljugeblemmer; Lygeblemmer; Lyveblemmer; Hvitsår; Kvitsår.

Noen tror feilaktig at det er kviser på tunga, men i realiteten er det rett og slett bare . Jeg får veldig ofte kvitsår på tunga mi, det hender at det kommer opptil 4-om gangen. Det er veldig vondt og ekkelt å spise om jeg har flere eller store kvitsår på . Jeg kan være veldig plaget med sånne hvite sår i munnen til tider, og de kan vare så lenge og være så vonde at det er vanskelig og få i . Her får du tips til å unngå blemmer og munnsår. After, ofte kalt munnskol er små, gråhvite sår i munnen. Du kan få flere av gangen, og de sitter ofte på innsiden av kinn, leppe og tunge.


Noen som har gode råd mot kvitsår i munnen (trøske)? Hva med tannkrem, sjokolade, munnskyllevann, snus, ofte mat, . Kvitsår, kåss i svarte fæ e bokt med det? Mange blir mest plaget med kviser i tenrene nr. Det vil si i ansiktet, p ryggen og p brystet. Jeg får ofte kvitsår, og er helt sikkert ikke alene om det, derfor tenkte jeg å slenge med et kjerringråd: Blemme.


Kristian Lorentzen), kvitsår (Dagfinn Hegdahl), munnblemme, skurv (bergensk vri, jmfr Mona Bersaas). Du har nettopp hatt plager i og rundt skjeden. Jeg anbefaler alle til å ta det mer ro så lenge behandlingen varer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg