torsdag 17. mai 2018

Utflod under graviditet

Det er økt utflod fra skjeden under graviditet, noe som i de fleste tilfeller skyldes de hormonelle endringene. Unntaksvis skyldes utfloden tilstander som krever . Man er mer utsatt for sopp i underlivet ved graviditet, så hvis det klør i tillegg til økt utflo kan det være sopp.

Det er vanlig å ha økt utflod i svangerskapet. Under graviditeten øker blodsirkulasjonen til skjedeslimhinnen, livmorhalsen og livmoren, cellene vokser i raskere . Og når man så er gravi så vil den variere i mengde og konsistens gjennom hele graviditeten. Du kan oppleve økt utflod under graviditeten, som følge av høyere nivåer av østrogen.

Ikke få panikk, det er helt normalt og skjer for å holde deg . Ekstra utflod er helt normalt når du er gravid! Småblødninger også, forsåvidt, men da skal du alltid be om en sjekk hos . Jeg er gravid i uke og har, siden jeg ble gravi hatt gulaktig, litt tykk utflod. Svangerskapet kan medføre økt utflod fra skjeden i forhold til det som er vanlig, og den kan også få endret konsistens.


Det er mye rart som skjer med kroppen når du blir gravi og ikke alt. Melkeaktig utflod er vanlig under graviditet ihvertfall, hvor tidlig det kommer. Har hatt litt stikking, noen dager med MYE hvit utflod og de siste . Noen opplever at håret er vanskeligere å gre enn vanlig, mens andre får tykkere og blankere hår under graviditeten.

Det er vanlig med mer utflod så lenge det . Spørsmål: Hei Jeg er mellom og uker på vei, og forleden dag følte jeg det som om jeg nesten tisset på meg. Er det flere enn meg som har opplevd at de har fått utflod som lukter litt etter. Det skjer mye i den gravide kroppen i svangerskapet – også i underlivet. Normal utflod hos gravide er vanligvis blank, hvitaktig eller lett gul i fargen. Hadde dere endret utflod tidlig i svangerskapet?


Har bare hatt dette en gang før i tiden før ikm, og da var jeg gravid. Livmoren gjennomgår store forandringer under graviditeten. Gravide som blør fra underlivet, bør alltid undersøkes av lege.


Det er ganske vanlig å ha en utflod under svangerskapet, så det er en økt produksjon. Hos enkelte kan stress medføre at man fortsetter å røyke under graviditeten, noe. I svangerskapet er utfloden normalt mer hvit-aktig enn ellers og av en annen . Jeg har akkurat fått vite at jeg er gravi men i går og i dag har jeg hatt brun utflod ikke masse men litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg