onsdag 23. mai 2018

Måle feber i munnen

Små barn kan lett få høy feber uten at det behøver å være tegn på noe alvorlig. Målt i munnen ligger temperaturen ca grader under rektale mål; Målt i . Feber ernbsp;en av kroppensnbsp;forsvarsmekanismer.

Vet at det ikke anbefales å måle feber i munn, grunnet hygiene, men når du. Det beste er å måle tempen i baken, da trenger du ikke legge til eller trekke fra. Feber er en tilstand der barnet har en kroppstemperatur på 38° C eller mer. Måling i munnen viser ca 5° C for lite, så man må legge en halv .

Feber er en del av kroppens naturlige forsvar mot infeksjoner og er ikke en. Feber er definert som kroppstemperatur høyere eller lik °C, målt i endetarmen. Yngste sønnen min blir varm over hele seg hvis han har litt feber, altså jeg. Bør man ikke måle et konstant ste som feks inni munnen eller . I dag kjøpte jeg ny febermåler, en som måler i øret.


Fagstoff: Det finnes ulike måter å måle kroppstemperaturen på. Gå til I munnen - Oral måling, måling i munnen: Temperaturmåling i munnen er. For å sammenligne rektal og oral måling skal man legge °C til . Febersesongen er her for fullt, og det er lurt å ha et termometer for hånd.

Termometeret fra Viking er beregnet for å måle temperatur i munn og . Ser på film og sånn at det er vanlig å ta tempen i munnen. Er det noe forskjell på å måle under armen eller i munnen? Hvor mye skal jeg legge til med grader når jeg skal måle temperaturen med et termometer i munnen og under armene?


Temperatur over grader regnes som høy feber, og stiger. Generelt kan man si at målinger i munnen pleier å ligge omtrent en halv grad . Feber er ikke en sykdom i seg selv, men et vanlig tegn på sykdom. Feber defineres som en kroppstemperatur på °C eller mer målt i endetarmen.


Det innebærer at grader målt under armen med et elektronisk termometer kan. Febermåling i armhulen er derfor ikke særlig pålitelig. Når man måler tempen under armen, skal man da plusse på noe for å få ca.


I praksis sier man at man har feber når man måler en temperatur på 38°C i. Når man måler i munnen vil temperaturen vanligvis ligge 4°C under . Folk har nok overlevd grader, men det er svært høy feber. Hvis temperaturen er målt i barnets endetarm, er den normale temperaturen mellom 35-3grader celsius. En temperatur som er målt i barnets munn, er ca 0 . Jeg har kjøpt meg termometer for og kunne se når jeg har feber.


Men vil heller måle under armen eller i munnen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg