fredag 27. mars 2015

Bronkitt smittefare

Jeg har aldri hatt bronkitt før, så dette bekymrer meg. Er mine lunger svekket, eller kan bli det, eller skyldes dette kun smitte . Vanlig forkjølelse kan være smittsomt, men ikke bronkitt. Akutt bronkitt er en forbigående betennelse av slimhinnen i luftrøret eller større bronkier. Tilstanden kommer ofte i kjølvannet av en øvre luftveisinfeksjon . Bronkitt er en luftveissykdom preget av betennelse i bronkiene eller trachea grener på grunn av virus eller bakterier. Bronkitt er en obstruktiv lungesykdom som blir karakteristert ved betennelse i bronkiene i lungene.


I dag våknet jeg opp med litt tørrhoste, og begynner å få mistanke om at det kan være bronkitt. Grunnen til at jeg tror det er bronkitt, er at jeg tok . Akutt bronkitt er en forbigående betennelse av slimhinnene i luftrøret eller større bronkier. Tilstanden oppstår som regel i etterkant av en øvre . Hei, Hvor lenge man er smittsom med bronkitt, varierer med hensyn til hva som er årsaken til bronkittepisoden, barnets alder, type symptomer . Bronkitt begynner med en hoste som utvikler seg til en hyppig, våt hoste med mye slim, og kan inkludere hodepine, feber, tung pust, smerter i kroppen og tretthet . C-vitaminer, nyser, hoster, OFFENTLIGE STEDER: Smitte sprer seg for eksempel når vi trykker på .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg