fredag 20. mars 2015

Sår skjede

Tørre slimhinner i og rundt skjeden er mest vanlig etter overgangsalderen og omtrent halvparten av. Tynn og tørr slimhinne blir lett sår og er mindre elastisk. Det gir følelsen av å ha en stram og trang skjede ved penetrering,.

At man er tørr og sår i skjeden er en vanlig tilstand som kvinner i alle . Når skjeden ikke er tilstrekkelig fuktig og smurt, kan den føles tørr og irritert. Denne tilstanden, tørrhet i skjeden, kan medføre at daglige aktiviteter blir . Jeg har imidlertid fått svie i underlivet og en del kløe i skjeden som kommer og går.

Sår, sårhet og smerter i skjeden - Lommelegen. Jeg fikk sår og vondt etter samleie og det varte et par til tre dager med vond lukt og sårhet ved vannlating. Lurer på om noen som kan gi meg noen tips. Blir utrolig fort sår i underlivet når jeg og kjæresten har sex, eller altså, etterpå. BufretLignendeVaginisme er ufrivillige sammentreninger av musklene rundt skjeden når noe skal føres inn i den,.


Herpes er en virussykdom som gir blemmer og vonde sår. Små sår og rifter ved skjedeinngangen kan gi smerter ved samleie. Er skjeden tørr og sår - noe som ikke er uvanlig etter en fødsel og etter overgangsalderen . Når jeg har hatt sopp før har det vært litt hvitt i området på en måte om dere skjønner.

Tørr skjede er et vanlig problem hos kvinner etter overgangsalderen og skyldes nedsatt produksjon av kjønnshormonet østrogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg