mandag 21. september 2015

Røde prikker rundt øynene

Petekkier er karakteristiske blødninger i huden, mørk røde i farge, 1-mm i diameter. De oppstår da oftest som små røde prikker rundt øynene. Jeg har gjennom flere år vært plaget med eksem rundt øynene.

En annen årsak til utslett rundt øynene er periorificial dermatitt, men her forventer man at utslettet står lengre. Røde prikker rundt øynene skrevet i Helse og sykdoFår endel røde prikker rundt øynene etter å ha kasta opp. Uff, jeg har grått mye i dag, og når jeg så meg i speilet har jeg fått titalls røde små prikker rundt øyne, over og under, . Utslett rundt øynene er en av de vanligste problemene som ses av våre hudleger.

Telangiektasier: Røde flekker i huden som skyldes sprengte blodkar. Milier: Små hvite prikker i huden som skyldes en liten hudcyste. Gir et kviseliknende utslett på hake, rundt munn, rundt nese og øyne. BasalioGir små kuler eller røde skjellende flekker i huden.


Har du små hvite eller gule prikker på huden rundt øynene og lurt på hvorfor i. RØDE FØFLEKK LIGNENDE PRIKKER: De røde prikkene som . Når jeg så meg i speilet så var det kommet masse små røde prikker på øyelokket og under øyet. Det er ikke nuppete, men virker som det er . Min sønn på 10år har plutselig fått en masse små røde prikker rundt øynene.

De klør ikke, vesker ikke og er ikke ubehagelige og det ser ikke . Dette er utslett av små røde prikker og nupper som etter hvert får puss i seg og ser. Utslettet kan også en sjelden gang sees i panne, øyenbryn, bak ører, rundt . Jeg oppdaget igår at jeg har fått flere titalls små røde prikker under begge øynene mine. Disse prikkene er ingen andre steder på kroppen. Jeg har også fått små prikker i annsiktet og rundt øynene.


Jeg tror det er det, i alle fall, små røde prikker på størrelse med en. Det har jeg - og i dag fikk jeg MASSE, i hele fjeset og på halsen også. Grunnen til at jeg fikk det var ikke pga . Som vi alder, huden rundt øynene blir tynnere og mindre elastisk. Når eksemet er til stede rundt øyet, kan røde, skjellende flekker vises på lokket, eller rundt . Men jeg hadde et øye med en sånn vandig rynkete rød pose rundt en gang og kjøpte. Utslett finnes også i nakken, på overkroppen, i lyskene og rundt kjønnsorganene.


Sykdommen begynner med rennende nese og øyne, hoste, feber (opp mot 40º C) og. Prikkene er intenst røde, og flyter etter hvert sammen. Huden rundt øynene og området rundt det er veldig tynn og sårbar.


Denne hud er mer følsom og kan bli irritert hurtigere av mange faktorer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg