fredag 25. september 2015

Utslett på ryggen

Vre hudleger tilbyr kort ventetid til hudlege for behandling av utslett p ryggen. Utslettet sitter på ryggen og former seg . HUDPROBLEMER: Utslettet på ryggen til denne jenta er en allergisk reaksjon på.

Utslett med feber tyder på en infeksjon i kroppen. Hei, jeg er en voksem mann, god helse og form, som sliter med utslett på ryggen. I ansiktet, på bena, på armene, på brystet eller ryggen - ja, til og med under fotsålene!


Tidligere trodde man at utslettet kom fordi man var pustet på av alvene.

Utslett er en av de vanligste årsakene til at foreldre tar med barnet sitt til legen. Som regel er det ikke alvorlig, men det kan være et faresignal. Om det er et kløende utslett finnes det lindrende behandling. Her er en oversikt over noen av de vanligste utslettene som kan oppstå hos spedbarn og barn.


Elveblest er et utslett utløst av allergi, og det er svært kløende og flytter seg rundt på. Min sønn på mnd har utslett på magen og ryggen. Hei, jeg har fått noe slags utslett helt nede ved bunn av ryggen eller liksom ved starten av rumpesprekken (flaut) det er noen små røde prikker . Utslett på ryggen Termin i november og desember. Rødt hudutslett som oppstår som et symptom. Utslettet begynner i nakken og på ryggen, deretter på.


Utslett på ryggen Hei, jeg er i uke 2 og de siste dagene har det poppet opp noe på ryggen min, det er på størelse med typiske kviser man får . Snuppa er mn så jeg vet jo ikke om det er plagsomt, men det virker ikke slik. Det startet liksom med litt utslett på magen . Kløende utslett som etter 1-dager utvikler seg til 2-mm store. Jeg våknet opp med 40-stikk på ryggen. Allergien mot flaggermusveggdyr gav henne store utslett på ryggen.


Utslettet kan se dramatisk ut, men er ufarlig. De er vanligst å få på låret eller ryggen. Moderflekken har typisk fin skjelling i midten, og skjelling i kantene.


Varmeutslett, miliaria også kalles, er en vanlig tilstand hos den nyfødte, men eldre barn og voksne kan også lider av. Fuktighet og varme bidrar til generering av .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg