tirsdag 20. oktober 2015

Allergimedisin amming

Gravide bør være forsiktige med bruk av medisiner. Gravide og ammende får ofte dårlige råd om allergimedisiner, forteller farmasøyt. Derfor anses det som sikkert å amme barnet sitt, samtidig som man tar allergimedisiner. Lokalt virkende medisiner som nesespray og . Til ammende kan hyposensibilisering benyttes uten risiko for ugunstig effekt på diebarn. Fagfolk gir deg gratis råd om medisinbruk ved graviditet og amming.


Det finnes allergimedisin som du kan ta når du ammer.

Vanligst å bruke Loratadin, som nesten ikke går over i melken, men det går an å bruke . Mange ammende mødre unødvendig unngå å ta medisiner-eller, enda verre, unngå amming-på grunn av en frykt for at antihistamin narkotika kan skade barnet. Går bra med litt av og til men en blir sliten av å ha det slik hver dag. Amming og flaske: Jeg har en datter på måneder som jeg ammer. Gravide kan for eksempel ta allergimedisiner, noe mange ikke vet. Før sa man at gravide og kvinner som ammer skulle bruke de gamle . Amming og flaske: Hei, Jeg er allergisk mot hunder og under svangerskapet fikk jeg forskrevet Polaramin . Hvilken allergimedisin kan anbefales når en ammer?


Jeg har phenamin retard liggende , men det står ar jeg må rådføre meg med lege.

Til nå har de fått inn veldig få rapporter på redusert melkemengde av allergimedisin. Jeg gjetter at andre med lignende erfaring kanskje ikke . Er det farlig ta allergitabletter når man ammer? Fins det noe allergimedisin man kan ta selv om man ammer?


Var ikke plaget ifjor, men i år kom det med et smell. Kroniske allergisymptomer kan være ubehagelig og plagsom, og kan også forstyrre daglige aktiviteter eller bli livs truende alvorlig. Allergimedisin helbreder deg ikke, men reduserer plagene dine.


Av øyedråper kan nok de fleste brukes i . Allergimedisiner demper kroppens kraftige reaksjon på pollen. Er du gravid eller ammer, og har pollenallergi, finnes det flere reseptfrie medisiner du kan . Hvordan er det med amming av toåringer og bruk av Cetrizin, Aerius o. Før fikk jeg i hvertfall ikke noen tabletter av legen min i forbindelse . Slutter du å amme fordi du tar allergimedisin? Jeg tar polaramin hver dag og ammer minst ganger i døgnet :) Tror du kan . Trygge legemidler til gravide og ammende med pollenallergi 18. Gravide br vre forsiktige med bruk av medisiner. Fleire reseptfrie medisinar, som for eksempel allergimedisin og nasespray mot tett nase, kan vere ufarlege å bruke under svangeskapet, . Disse skal du være obs på når du bruker ved amming, fordi babyen kan bli trett:.


Når et er sagt, så vil dere være flere allergimedisiner som er ok å ta, men der . Allergimedisin” (antihistamin) hjelper mange. Viktige unntak er p-piller, allergimedisin og midler mot lavt stoffskifte. Utover dette er det behov for individuell vurdering .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg