fredag 16. oktober 2015

Blemmer på kroppen

Små blemmer i huden kalles på fagspråket for vesikler, mens større blemmer. For dager siden - Det oppstår opptil flere cm store blemmer spredt på kropp, armer og ben. Når blemmene brister, oppstår overfladiske sår.

Vanligvis kommer de første blemmene på kroppen og brer seg så i løpet av de første par dagene til hele kroppen. Blemmene dukker ofte opp i hodet, ansikt, overkropp og den delen av armer og bein som er nærmest kroppen. Her har vi samlet alt innhold om blemmer for deg.


Sist publiserte: Smerter i venstre bryst.

Jeg våknet idag og oppdaget at kroppen min er delvis dekket av hvitaktige blemmer, ispedd litt rødt rundt omkring. Det klør moderat der jeg har irritert det. Informasjon om hudsykdommer som gir blemmer i huden. Allergiske reaksjoner på medisiner kan gi et utslett over hele kroppen med blemmedannelse.


Disse hevelsene kan forekomme overalt på kroppen:. Betegnelsen urticaria kommer av at hudreaksjonene til forveksling ligner på de blemmene man får etter . Infeksjonen gir små, væskefylte og røde blemmer som kan klø og være smertefulle, men de heles som regel av seg selv. Når jeg er varm eller soler meg får jeg masse biiittesmå vannblemmer enkelte steder på kroppen.


I går morges da jeg sto opp oppdaget jeg noen røde blemmer som klødde skikkelig.

De var lokalisert i kløften, akkurat der BH-en ligger. Blemmer og sår oppstår i overhuden, men gir ingen arr. Blemmene er ofte begrenset til hender og føtter, men kan også tilfeller oppstå andre steder på kroppen. Utslett med feber tyder på en infeksjon i kroppen. I løpet av kort tid vil utslettet utvikle seg til større blemmer.


Utslettet kan oppstå stort sett på alle deler av kroppen, bortsett fra i håndflater og. Milaria rubra er det som kalles varmeutslett og er røde nupper og blemmer på . Jeg dro på akutten og ble sendt rett til Rikshospitalet, sier hun. Elveblest er et utslett utløst av allergi, og det er svært kløende og flytter seg rundt på kroppen.


Brennkopper kan vise seg hvor som helst på kroppen, men starter ofte i små rifter. Første symptomer er et rødt område eller sår med blemmer. Rosen sees oftere i ansiktshu men kan også dukke opp flere steder på kroppen.


Det berørte området kan øke i utbredelse, og du kan få blemmer i huden. Røde bobler kan dukke opp som enkelte områder av huden og hele kroppen. Likevel er det verdt å merke seg at når dannet blemme væske .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg