mandag 26. oktober 2015

Smerter i lår

Hei, Jeg har store smerte på fremside lår, på utsiden. Smertene kommer når jeg skal løpe fort, reise meg opp . Pasienter vi møter i allmennpraksis har av og til symptomer og funn som forvirrer oss. Denne pasienten hadde smerter som først ga mistanke . Smerter i lysken, setet eller hoften, utstrålende smerte til utsiden av låret og rundt kneet kan være symptomer på slitasje i hoften.


Ved smerter i lår eller legg anbefales det å oppsøke en kiropraktor. Ta kontakt med Sandefjord Kiropraktorklinikk for en konsultasjon.

På en ambulansevakt for mange år siden, fikk vi gul respons på en utrykning til en ung mor med kraftige smerter i ene låret. Nerven formidler kun sanseinntrykk fra forsiden og yttersiden av låret. De typiske symptomene ved denne tilstanden er prikkinger, og til tider brennende smerter . I går morges da jeg sto opp kjente jeg at jeg hadde vondt på fremsiden av låret og antok at jeg sikkert nok hadde slått meg borti noe dagen før . De fleste smerter i lår og legg kommer etter akutte traumer i forbindelse med aktivitet. Jeg sliter med konstante smerter på framsiden av begge lår særlig etter at jeg har vært i aktivitet,er det flere som har det sånn? Det er ikke alltid lett å finne ut nøyaktig smertekilden som gir opphav til smerter i ryggen, i setet, i hoften, i lysken eller ned i låret.


Særlig når jeg går i nedoverbakker får jeg skikkelig vondt i lårene, kan vel egentlig si at smerten er jevnt fordelt i hele muskelen på fremsiden . Smertene kan være bare lokalt eller være sammenfallende med rygg eller.

Smerter i lysken, setet eller hoften, utsrålende smerte til utsiden av låret og rundt . Dyp venetrombose er blodproppdannelse i venene i leggen, låret, bekkenet samt arm-. Dersom du blir akutt hoven og har smerter i kun det ene benet eller ene . Jeg har i perioder hatt smerter i lårene, egentlig hele livet, men noe mer de siste månedene på lavkarbomat. Prolaps kan forårsake store altoverskyggende smerter og i verste fall lammelser. Låret var også blitt helt numment (uten følelser).


Smertene følger baksiden av låret, men kan også føles på siden og til og med på fremsiden og kan nå helt ut i tærne, avhengig av hvilken rot . De viktigste symptomene ved artrose er stivhet, smerte og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg