tirsdag 20. oktober 2015

Kaste opp blod

De vanligste årsakene er gastritt og sår i magesekken eller . Mitt spørsmål dreier seg om blodig oppkast. Kastet opp det jeg hadde i magen, men etterhvert ble fargen blodig nærmest svart.

Blodig oppkast (hematemese), også kalt blodbrekning, er oppstøt av. Hvis du kaster opp store mengder blo eller kaster opp blod i sammenheng med . Når du kaster opp blo er det over prosent risiko for at du enten har sår eller katarr i spiserør, magesekk eller tolvfingertarm. Kaster du opp blo er det viktig at du kommer deg til nærmeste akuttmottak, eller ringer etter ambulanse.

Selv om blødningen i de fleste fall tar slutt ganske raskt . Sorry detaljer altså, men i dag kastet jeg opp blod. Og det kommer ikke fra munnen eller tannkjøtt. Dette bør tas opp med lege, slik at du kan finne ut . Blodet nedbrytes i magesekken og gjør at det som kastes opp, ofte minner om kaffegrut, og at avføringen blir svart .

Blodig oppkast, hematemese, symptom på blødning i den øvre. Små blodstriper i det som kastes opp er ofte uskyldig og kommer av små rifter . Blodig opphostet slim kalles på fagspråket hemoptyse; Med blodig opphostet slim menes blod eller blodtilblandet slim som hostes eller harkes opp fra de nedre . Idag når jeg måtte kaste opp så kaste jeg plutselig opp en del blod (ikke ekstremt mye, men nok til at det satte et stort spørsmåltegn i hodet mitt). Hvordan ser man om man har blod i oppkastet? Jeg mistenker magesår hos meg selv, har alle symptomene, og kastet nettopp opp.


Dersom det var blo er det noe å bekymre seg over? Jeg mener å ha lest at når du drikker for mye alkohol og kaster opp, hender det at mye . Som 18-åring oppdaget Petter at han kunne være den han ville, så lenge han hadde drukket alkohol. Endte opp med oppkast etter en bytur i går, og hadde litt friskt rødt blod i spyttet etterpå.


I dag har jeg fortsatt vondt i halsen og spytter fortsatt litt . Deres lille jente ble plutselig blå i ansiktet og begynte å kaste opp blod. Da legene studerte røntgenbildene fant de årsaken til at Brianna mistet livet. Selv om du ikke kaster opp eller bruker avføringsmidler, kan du likevel ha bulimi.


For en kort tid siden kastet jeg opp blod i forbindelse med at jeg drakk vin. Hadde noe smerter i magen de første dagene i ettertid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg