mandag 12. oktober 2015

Klemme kviser

Ja, det er fristende å gyve løs på den irriterende røde bulken i huden, men det å klemme og plukke på kvisen - selv når den er såpass moden at . KLEMME KVISE: Nei, det anbefales ikke, men noen ganger må vi bare klemme i vei. Ekspertene forklarer det hvilken måte som er best.

Visste du at du ved å klemme på kvisene, selv når de er modne, kan gi deg stygge arr og pigmentforandringer. Hvorfor er det så mange som liker å se på at andres kviser poppes? Du kjenner kanskje typen – han eller hun som bare må klemme på egne og andres kviser, og som mer enn gjerne ser på -videoer av .

Man bør ikke klore på kviser og hudormer, eller klemme ut innholdet. Dette kan gi mer betennelse i huden slik at en liten kvise øker i størrelse og det tar lengre . Man bør klemme kviser fordi det er veldig gøy :o) Elsker når de sprekker skikkelig! Hvorfor man ikke bør klemme kviser er fordi kvisene ser rett og slett verre ut . Det kan være fristende å klemme på kviser, men uansett om den er moden eller ikke, bør du la være.


Mange klemmer for hardt, og har kanskje ikke vasket . Hver gang jeg er sliten, stresset eller er hjemme og ikke finner noe å gjøre på, begynner jeg å plukke på kviser og klemme ut hudormer. Jeg leser flere steder at man kan få byller av å klemme på kviser. Jeg opplever at disse byllene tilheles, men jeg har hørt at man kan få arr der .

Det har lenge vært snakk om at folk med kviser skal la være å presse og klemme for å komme urenhetene til livs, fordi man risikerer å få stygge . Det går mest ut over meg selv, noe som er veldig dumt. Jeg har en veldig fin hud når jeg ikke klmmer, jeg . Man skal aldri klemme på en kvise, sier legen og forklarer at å klemme på det friske hudområdet rundt kvisa faktisk kan gjøre vondt verre og . Det er velkjent at det å plukke og klemme på kviser kan få kvisene til å se verre ut. Mange er likevel borti og klemmer eller plukker litt, men for de som har denne . Går fast til hudpleier, men det hender jo at jeg får noen kviser i mellom de ukene jeg er hos henne.


Men jeg vil jo gjerne kvitte meg med dem, . Eksperter er enige om at det beste er å ikke klemme på kvisene, selv når de er gule. Men forsvinner den gule guffa når ikke man klemmer da? Til å forevige det uforglemmelige øyeblikket, har mannen, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg