onsdag 21. oktober 2015

Lungebetennelse trening

Jeg har fått påvist lungebetennelse og fikk resept på Ery-Max. Jeg var ikke helt tilstede når jeg var inne hos legen. Lungebetennelseforårsakes av en infeksjon med bakterier eller virus i lungene.

Spørsmålet mitt gjelder lungebetennelse og trening. Jeg fikk påvist lungebetennelse for dager siden, har vært syk i ca uker, men det utviklet . Du har helt sikkert hørt at du ikke bør trene når du er syk, og at. Noen som vet hvor lenge etter man har hatt lungebetennelse man kan begynne å trene igjen?


Går på antibiotika, dagers kur som er ferdig om en uke. Hatt løpefri i to uker nå (trener ikke styrke), men . Lungebetennelse forårsaket av bakterien Mycoplasma pneumoniae gir litt andre symptomer, og trenger også en annen behandling enn vanlig . Som overskriften sier jeg har fått lungebetennelse. Dette ble konstantert etter legebesøk på tirsdag hvor jeg ble undersøkt hos legen. Ved mere alvolige infeksjoner slik som influensa bør du vente lenger før du starter treningen.


En god regel er at du skal ha vært feberfri i minst . Jeg har hatt en Mycoplasma lungebetennelse. Har nå gått uker men fortsatt sår i lunge .

Før jeg fikk diagnosen har jeg ikke vært klar over at det var lungebetennelse og har derfor trent ganske hard kondisjonstrening. Men jeg kan vel starte trening igjen så snart jeg kjenner kroppen og. Har dobbelt sidig lungebetennelse og har liggi på sykehus hele påsken. Mykoplasma lungebetennelse er en lungebetennelse som gir litt andre. Under sykdomsforløpet skal en unngå hard trening, men har du overskudd til det, . Lurer på hvor lenge jeg må vente med å trene.


Etter en lungebetennelse vil man kunne se vevsforandringer på røntgen inntil åtte uker etterpå på grunn av . En nylig publisert norsk studie bekrefter at lungebetennelse kan være en markør for lungekreft: Hyppigheten av lungekreft blant pasienter som . I gÃ¥r fikk jeg diagnosen stille lungebetennelse. Tingen er det at bortsett fra at jeg har mistet stemmen, hoster masse og litt feber . En lungebetennelse som skyldes mikroorganismen Mycoplasma pneumoniea. Den kalles ofte atypisk lungebetennelse, da man gjerne ikke får så høy feber og . Hvis man er under behandling for en infeksjonssykdom, for eksempel lungebetennelse, er det lurt å spørre legen om når man kan begynne å trene igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg