torsdag 22. oktober 2015

P plaster gravid

Dersom man blir veldig dårlig, blå i huden eller sliter med å puste må man til lege for å sjekke hva det dreier seg om. Hva er lungebetennelse og hvordan kan du unngå det? Lungebetennelse er derimot ikke smittsomt og du kan altså ikke få det av andre.

Lungebetennelse, eller pneumoni, er en infeksjon i selve lungevevet. Video: Lungebetennelse Under normal pust passerer luft gjennom nesen, ned luftrøret og inn i stadig mindre bronkier. Bronkiene i sin tur deler seg opp i stadig . Lungebetennelse er en infeksjon av ett eller begge lungene som vanligvis forårsaket av bakterier, virus, eller sopp.

Før oppdagelsen av antibiotika, en tredjedel . Skyldes lungebetennelsen en bakterieinfeksjon, kan det behandles med. Litt mer om lungebetennelse, hoste og brystsmerter. Med hvert åndedrag du tar, er det alltid en risiko for patogener inn i kroppen. Mens kroppen har sin egen mekanisme for å håndtere slike situasjoner, det er tider . Lungebetennelse, pneumoni på fagspråket, er en betennelse i lungevevet som følge av en infeksjon med bakterier. Symptomene på lungebetennelse hos voksne er tvetydige og avhenge av de eksakte mikroorganisme - bacterum, virus, sopp eller mycoplasma - som forårsaker . Luftveisinfeksjoner, som flere av disse vinterlidelsene, tar gjerne en ukes tid - uansett hva man gjør av egenbehandling.


Hvis du fester på p-plasteret innen femte dag av menstruasjonen er du beskyttet mot graviditet fra første dag.

Begynner du utenom dette må du bruke kondom de . Disse hormonene finnes naturlig hos kvinner hvor de regulerer eggløsning, menstruasjonssyklus og graviditet. Har vært gravid før men det er år siden. Det føles akkurat som å være gravi men tenker at det går ikke siden jeg bruker p-plaster.


Gravid på p-plaster - Mitt svangerskap11. Jeg bruker egentlig p plaster, men etter sist plasterfrie uke var jeg på reise uten plaster i bagasjen og fikk ikke satt er nytt på . Tror nå jeg er gravid(har symptomer,kvalme ømme bryster osv),og livredd bruk av p-plaster under den første tiden av svangerskapet kan ha . P-plaster er regnet som en svært sikker . Hei :) Er det noen her som har brukt p-plaster før de ble gravide? Tok det lang tid å få det til etter at dere sluttet. BufretLignendeP-plasteret hindrer eggløsning og beskytter på den måten mot graviditet. Plasteret plasseres på seteballene, magen, . Jeg går på Evra p-plaster, og har gjort det i snart to år.


Jeg og kjæresten min har begynt å planlegge å få barn. Poenget er at jeg må bli gravid en spesiell tid på . Er det mulig å bli gravid når en bruker p-plaster? Og hvilke konsekvenser vil det ha for den lille ungen at den har fått massevis av hormoner i .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg