fredag 17. november 2017

Urinsyregikt diett

Urinsyregikt også kalt podagra forårsaker betennelse som gir sterke smerter og hevelser i utsatte ledd. Når stoffer fra kjøtt, egg og fisk omsettes i kroppen, dannes det urinsyre. Hvis du har en feil i stoffskiftet, kan urinsyreinnholdet i blodet bli for høyt .

Nedbryting av puriner fører til dannelsen av urinsyre. For mye urinsyre forårsaker urinsyregikt. Et kosthold med lavere purininnhol kan . Urinsyregikt er en tilstand som er forårsaket av utfelling av såkalte urinsyrekrystaller i ulike vev i kroppen, særlig i leddene.

Høyfett-diett gir endringer i avføringen. Diett for podagra, urticaria, kolesterol og overvekt. Podagra (urinsyregikt) når de går ned i vekt. Jeg har fått urinsyregikt (podagra) Nå skal jeg holde meg unna linser, erter, bønner og liknende type grønnsaker.


Det samme skal jeg med rødt kjøtt, fett, sjømat . Skyldes en opphopning av urinsyre i kroppen. Syreoverskuddet deponeres i sener og brusk lengst mulig unna indre organer. Jeg har hatt mange pasienter med podagra og en av dem i siste uke.


Jeg er veldig interessert i kostholdes til urinsyregikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg