tirsdag 24. mai 2016

Er ørebetennelse smittsomt

Jeg har alltid hørt at det ikke er smittsomt. Men jeg fikk ørebetennelse i fjor vinter da eldstejenta akkurat hadde hatt det. Id=4096683BufretLignendeDen vanligste formen for ørebetennelse er mellomørebetennelse.

Mellomørebetennelse er det medisinske navnet på ørebetennelse. Vis animasjonMellomørebetennelse (otitis media) er en betennelse i. Mellomørebetennelse smitter ikke, men den oppstår gjerne i forbindelse med en . Akutt mellomørebetennelse (otitis media) er en infeksjon i slimhinnene i mellomøret.

Har ett barn med ørebetennelse som er innvitert på kino idag. Jeg ville ikke sendt mitt barn på kino med smittsom ørebetennelse. Jeg har aldri hørt om at ørebetennelse kan være smittsomt.


Har hørt at ørebetennelse er utrolig smittsomt? Har ikke erfaring med ørebetennelse hos voksne, men har hatt ett . Forkjølelse, halsbetennelse og ørebetennelse er nesten dobbelt så. Forebygging av smittsomme sykdommer i barnehagen - hygieneråd .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg