tirsdag 31. mai 2016

Hevelse på halsen

Jeg er en jente på år som har en hevelse på høyre side av halsen under kjevebenet. Jeg har hatt den veldig lenge nå, over to år, og lurer på om jeg bør . Det begynte med at jeg fikk streptokokker i halsen, også ga ikke feberen seg etter det.

En kul i halsen kalles også en halsmasse. Halskuler eller -masser kan være store og synlige, eller svært små. Kul i skjoldbruskkjertelen eller nærliggende lymfekjertler på halsen. Ved spredning til brystregionen, kan det .

Så kikket hun på halsen min og mente at skjoldbruskkjertelen min var oppsvulmet. Dermed ville hun ta noen prøver for dette også. Kreft i hode- og halsregionen kan også vise seg som en kul på halsen. I bukhulen og brysthulen er det store ansamlinger med lymfeknuter; Utvendig på kroppen finner vi lymfeknuter på halsen, i armhulene og i lyskene . Jeg har en klump i halsen som irritere meg, og lurer på hva det kan være.


Jeg begynte å kjenne den på fredagen, etter . Side av - Stor hard kul på halsen skrevet i AnonymforuFor ca mnd siden oppdaget jeg en hoven lymfekjertel på halsen. Hals hevelse ofte oppstår når kroppen forsøker å bekjempe en sykdom som en øvre luftveisinfeksjon. Kjertler i nakken svelle i respons til immunsystemets forsøk .

Hvis du går på en antibiotikakur og ikke blir bedre etter 3-dager. Svulster på halsen representerer en relativ hyppig problemstilling i klinisk hverdag. Jeg er en jente på år som har en hevelse på halsen. Den er et par centimeter nedenfor kjevebenet på høyre side, og går skrått ned mot . For et par dager siden nevnte jeg til mannen min at det føltes ut som noen presset en finger i halsen min. Jeg har fått en kul på høyre side av halsen.


På halsen sitter for eksempel lymfeknuter som filtrerer munnhule og svelg, der det kommer inn mye bakterier. Det hele begynte nok for lenge siden… Men i slutten av mars merket jeg en stor kul på halsen, ca cm lang… Og livredd legen som jeg er, så lot jeg være å gå! Den gjorde ikke vondt, men var litt stor og hard.


Noe å lære av fra Aker sykehus - En kvinne født i 19kom sommeren 19til medisinsk poliklinikk og presenterte en kul på halsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg