onsdag 18. mai 2016

Gravid under amming

Som ammehjelper får jeg mange spørsmål om amming og ny graviditet. Kvinner som får igjen menstruasjonen under fullamming de første seks månedene, . Det finnes som sagt lite forskning på området, men det er ingenting som tyder på at amming under graviditet er skadelig, dersom svangerskapet forløper normalt.

Føles det naturlig for deg kan du fint fortsetter ammingen – også når. Det kan også være slik at mor produserer mindre melk under graviditeten, slik at det eldre . Jeg ammer ca ganger på dagen og gang pr natt. Gravid under amming - Jordmor svarte - Forum - Klikk. Amming kan påvirke en kvinnes syklus ved å forsinke retur av hennes.


Hvis en kvinne var godt trent før og under svangerskapet, kan hun være i . Ja du kan bli gravid når du ammer, men generelt er du mindre fruktbar mens du ammer. RELIS har fått flere spørsmål fra leger om bruk av Levaxin (levotyroksin) under graviditet og amming. Er det noen risiko forbundet med bruk av . Det må vel bety at amming ikke funker som prevensjon?


For ei stund sidan skreiv eg eit innlegg om amming og graviditet. Bakgrunnen for det var eigentleg at eg ville skrive om mine eigne erfaringar . Gir fullamming god nok beskyttelse mot uønsket graviditet?

Hvis du ammer regelmessig lager du hormoner som undertrykker eggløsningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg