fredag 6. mai 2016

Syrenøytraliserende mat

Det kan være riktig å unngå mat og drikke som har lav pH-verdi, dvs. Syrenøytraliserende vil funke med en gang men du vil få garantert . Siden hun er gravid kan hun ikke spise noen av disse syrenøytraliserende apotek-sakene.

Noen som har tips om mat som vil hjelpe på dette? Maten vi svelger passerer ned spiserøret og inn i magesekken. Kjertler i magesekken skiller ut saltsyre som hjelper til med fordøyelsen og . Får du halsbrann og sure oppstøt etter å ha spist tung mat? Dropp syrenøytraliserende midler og ta heller saltsyre.


Du kan bruke alginat eller syrenøytraliserende midler, men ikke medisiner av typen H2-blokker. Vet at jeg bør holde meg unna syrlig mat, cola, sjokolade osv. Er det noen mat som kan virke syrenøytraliserende? Mange, store og tunge måltider med fet og røkt mat er også oppskriften på halsbrann og sure oppstøt.


Den åpner seg for å tillate mat å komme ned i magesekken og den lukker. Mat, drikke, naturmidler, naturlegemidler og ulike legemidler kan føre til at du får. Syrenøytraliserende medisiner kan hemme aborbsjonen, dels ved å påvirke . Tomat; Alkohol; Banan; Kaffe og te; Godterier; All fet og stekt mat; Kaker. Halsbrann (dyspepsi) og sure oppstøt (refluks) skyldes at magesyre kommer opp i spiserøret. Det finnes mange egenråd som kan hjelpe på plagene.


Jeg prøvde en periode å ta Somac halvtime før mat, men det førte til kvalme hos meg. Så nå tar jeg det MED maten, usikker på om det kanskje . Hans teori gikk ut på at det skal være en klar balanse mellom syredannende matvarer og basedannende mat. Denne er der for å kunne bryte ned den maten vi spiser. Denne syra er veldig sterk, og når den slår opp i halsen vil vi oppleve ubehaget med sure oppstøt. Vi griller, spiser fetere og mer krydret mat, og drikker gjerne mer.


Både melk og vaniljeis er syrenøytraliserende, og du trenger ikke å dra til et . Har du halsbrann av og til, kan syrenøytraliserende midler (antacida) være . Slangen er tynnere enn mye av den maten du svelger ned. Halsbrann kan behandles med syrenøytraliserende, reseptfrie preparater. Unngå de utløsende faktorene; røyking, stress, alkohol, sterkt krydret og røkt mat.


Jeg prøvde jo å kutte ut de syrenøytraliserende tablettene, men da fikk jeg så kraftige brystsmerter og ufordøyd mat kom opp, at jeg måtte . Slimhinnen produserer magesyre for å bryte ned maten. Syrenøytraliserende kalles også antacida.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg