tirsdag 20. desember 2016

B12 mangel gravid

Legen ville jeg skulle prøve trioBe før evt binjeksjoner. Noen som har erfaring med å være gravid og måtte ta binjeksjoner underveis i sv. Legen min sa hun ikke har noe erfaring med dette .

Forum › Generell diskusjon › GenereltBufretLignende22. Ja, det er kjempe viktig med nok B1 men slik jeg forstår det så er det så er det ganske vanlig med Bmangel under graviditeten, veldig . Under graviditet og amming, er det viktig å være oppmerksom på risikoen for B-vitaminmangel. Mangel på vitamin Bkan skyldes utilstrekkelig inntak via kostholdet, eller redusert opptak av vitamin Bfra tarmen.

Strenge vegetarianere risikerer mangel på B12-vitamin. Gravide kvinner som lever på vegankost eller makrobiotisk kost,,og som ikke tar kosttilskud utsetter . Noen her som har hatt B12-mangel i graviditeten? Jeg har Bmangel og går nå på TrioBe og lurer . Gynekologi og graviditet - Doktoronline - Forumforum. Tok lang tid før jeg fikk svar på blodprøven, men den viste ok jernnivå, men bpå 15 . B12-mangel og graviditet - Allmennmedisininnlegg26.


Vedr Bmangel - Allmennmedisininnlegg31. Helse og velvære › Mors helse og egenpleieBufretLignende11.

Jeg tror også at B12-mangelen har gjort meg til en frysepinn og gitt. Jeg fikk sprøyter med Bda jeg var gravid med nr det er mange år . B12-mangel er også en sjelden årsak til anemi i svangerskapet, fordi uttalt B12-mangel gir .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg