torsdag 22. desember 2016

Marsipan med sjokolade

Putt dine favorittsmaker i marsipanen og dypp i sjokolade. Julemarsipan Liker du marsipan og har lyst til å lage litt skikkelig marsipankonfekt? Ingen jul uten marsipan i en eller annen variant.

Kjartan Skjelde viser deg hvordan du ruller marsipankuler i sjokolade og har nøtter utenpå. Marsipan dyppet i sjokolade er perfekt julegodt du kan lage sammen med barna. Alt du trenger er fire enkle ingredienser.


Påskemarsipan kan kjøpes i poser, men visste du hvor enkelt det er å lage selv?

Litt klin må du regne me men fordelen er at det er du som får . Ser liksom for meg at jeg skal ha noe annet oppi den flytende guffa Noen som vet? Grovhakk Smarties, kna den inn i marsipanen. Dypp kulene i smeltet sjokolade eller dekorer kulene med sjokoladestriper.


Hvorvidt du har kjøpt ferdigmarsipan i butikken eller laget marsipanen fra grunnen, blir den alltid hjemmelaget med litt figurforming, sjokolade og konditorfarger. Jeg synes marsipan smaker best sammen med mørk sjokolade. Jeg brukte denne Grenade sjokoladen fra Callebaut.


Påsken er berget i år, rødvin eller ikke, nå er det hvertfall marsipan i hus! For i dag laget jeg hjemmelaget marsipan, med (rå) sjokolade!

Jeg fant dette inspobildet på nettet og tenkte at dette var helt perfekt DIY julegodteri for meg å gjøre, og blogge steg for steg om. Jeg skal lage smeltet sjokolade for å dyppe andre godbiter i. Men av tidligere erfaring så syns jeg den klumper seg fort og stivner. Nå har du kanskje prøvd å smelte og temperere litt sjokolade, og da er det på tide å ta fram noe å . Marsipankonfekt er lekker konfekt, som består av marsipankuler som er fylt med enten nougat, sjokolade, non-stop, gelétopper, nøtter, tørket . Dypp eggene i smeltet mørk sjokolade etter anvisning på pakken. La sjokoladen størkne og dekorer som vaktelegg med smeltet hvit og lys sjokolade. Fjern kjernehusene i eplene ved å lage en trakt med en liten kniv.


Publisert: for år siden Sist oppdatert: for år siden. SIDE2): Spørsmål: Hva er sunnest og verst av honning, sjokolade, marsipan og sukker? Marsipankuler med sjokolade og appelsin passer perfekt som en liten gave eller som helgekos.


Bilde av sunn marsipan med mørk sjokolade. Ingredienser: 2g skåldede mandler; g dadler; 1g mørk sjokolade; Knuste tørkede bær, halve mandler .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg