tirsdag 13. desember 2016

Vondt i ryggen

Den nedre delen av ryggen kalles lenderyggen eller korsryggen. Individuell vurdering er en forutsetning for en riktig diagnose og et vellykket behandlingsresultat. Undersøkelse av vondt i ryggen tas oftest av en kiropraktor, .

I det jeg bøyer meg ne er det som om korsryggen stivner til en isblokk. Jeg prøver å bevege meg, men korsryggen er gjenfrosset. Ikke før du får vondt i ryggen, skjønner du hvor viktig den er i det daglige virket. Mange bekker små blir ei stor å - pass på de små feilene som .

Jeg skulle bare snu på meg og så hogg det til i ryggen min eller at jeg våknet i. Har du akutt vondt i ryggen er det viktigst å holde deg mest mulig i bevegelse. Vondt i ryggen er en lidelse som rammer opptil av den norske befolkningen. I løpet av et år har omtrent halvparten av oss hatt episoder med vondt i ryggen, . Vond rygg skyldes svært sjelden noen farlig sykdom'.


Korsryggsmerter defineres som smerter eller ubehag i ryggen lokalisert til området. Det er mange teorier om hvorfor så mange får vondt i korsryggen, men . Har du hatt vondt i ryggen i mer enn tre måneder, bør du oppsøke lege så snart som mulig fordi smertene kan skyldes en sykdom. Det er vist at ryggen bedres raskere dersom man er i fysisk aktivitet.

Ved behov for smertestillenede medisin kan legemidler i gruppen NSAIDs være effektive.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg