tirsdag 20. desember 2016

Klamydia gravid

Dette er beklagelig, for i verste tilfelle kan klamydia føre til at man får vanskeligheter med å bli gravid senere. Jeg ble smittet av klamydia for ti år siden, og nå har jeg fått det igjen. Jeg er også gravid for tredje gang - kan en eventuell oppblomstring . Klamydiabakterien finnes hos 1- av gravide.


Klamydia forekommer hyppigst hos helt unge kvinner. Dersom en gravid har klamydia, vil dette kunne gi . Tror det går greit for de fleste å bli gravid etterpå.

BufretLignendeKlamydia formerer seg i cellene i urinrøret og livmorhalsen. På grunn av dette kan de senere få problemer med å bli gravide. Jeg er en jente på år, og jeg er gravid i 7. Jeg fikk klamydiainfeksjon av barnefaren, og det får jeg . Når det gjelder den gravide kvinnen selv, kan hun få urinrørskatarr i svangerskapet og egglederbetennelse etter fødselen. Gravide kvinner med klamydia kan overføre infeksjonen til barnet under fødsel.


Barnet kan da få øyeinfeksjon eller lungebetennelse, men begge tilstandene kan . Hvis du mistenker klamydia og planlegger å bli gravi er det lurt å teste seg for klamydia. Klamydia under graviditet kan være svært skadelig .

Kvinner som har hatt klamydia, er nesten dobbelt så utsatt for å bli gravide utenfor livmoren, viser en norsk studie. Gravide som er smittet av klamydia, har prosent høyere risiko for å føde. Kjønnssykdommen klamydia øker ikke bare sjansen for å bli steril.


Jeg kan forstå at under graviditeten har klamydia ingen betydning for barnet,men ved fødsels kan smittes videregives til barnet og skabe komplikationer for både . Klamydia er den hyppigste seksuelt overførbare sykdommen i Norge. Gravide med klamydiainfeksjon kan overføre bakterien til barnet ved fødselen og gi . Hun var til legen i dag for å bestille time til abort. På svangerskapskontroll vil du som gravid tas blod- og urinprøve av, og din vekt måles. Jeg bruker aldri prevensjon, men har aldri blitt gravid.


En av de jeg har hatt sex me har klamydia, og jeg har ofte kløe i underlivet, og lurte . Hej Jag blev smittadad av klamydia för ca år sen, de gick ca år innan de upptäcktes och jag fick ett brev hem. Leste litt på nett og fant ut at d kunne enten være graviditet eller klamydia, hva kan det være og hva skal jeg gjøre?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg