onsdag 25. februar 2015

Allergimedisin gravid

Gravide bør være forsiktige med bruk av medisiner. Gravide og ammende får ofte dårlige råd om allergimedisiner, forteller farmasøyt. De fleste allergimedisiner er trygge - se hvilke!

Stol mer på legen din enn tablettesken, råder legemiddelekspert. Gravide kan for eksempel ta allergimedisiner, noe mange ikke vet. Det var tidligere ikke anbefalt å bruke nyere allergimedisiner i graviditet fordi der var lite informasjon ang sikkerhet i graviditet.


S jeg er gravi har brukt dobbel dose av cetrizin frem til. Er det noen GRAVIDE her som bruker TELFAST. Hvlken allergimedisin er okei å bruke som gravid? Foreldre › Gravid › Gravidhelse › Her er de trygge allergimedisineneBufret17. ALLERGISK OG GRAVID: Noen allergikere får mindre plager mens de er gravide.


Er du sterkt plaget, bør du fortsatt ta allergimedisin. Fagfolk gir deg gratis råd om medisinbruk ved graviditet og amming. Se hvilke medisiner du som gravid kan og ikke kan bruke her. Hormonelle faktorer kan påvirke allergiplager, og under graviditeten skjer. Hvilke allergi-medisiner kan jeg bruke nå når jeg ammer?


I fjor da jeg var gravid brukte jeg Lomudal øyedråper og nesespray uten særlig effekt. Her er en gladnyhet til gravide pollenallergikere. Dere trenger ikke bruke medisinene som gjør dere så trøtte om dagen.


Er det noen som vet om allergimedisiner kan ha negativ virkning når man prøver å bli gravid? Lær deg mer om behandlingen og hva man skal tenke på når man er gravid. Jeg er veldig plaget av pollenallergi og får kortison hvert år. Da jeg var gravid for noen år siden fikk jeg selvsagt ikke kortison, men allergien . Bruk av Zyrtec bør unngås hos gravide kvinner. Utilsiktet bruk av legemidlet hos gravide kvinner burde ikke gi skadelige bivirkninger på fosteret.


Det beste er å avklare dette med legen din før du blir gravi men det rekker man. Når et er sagt, så vil dere være flere allergimedisiner som er ok å ta, men der . Nå har den nye allergimedisinen vært på markedet så lenge, og blitt brukt av så mange, at vi vet at de kan anbefales til gravide, legger hun til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg