mandag 2. februar 2015

Kraftig halsbetennelse

En bakteriell halsbetennelse med streptokokker er mye kraftigere betennelse, mer vondt i halsen, ofte mer på en side, og oftere ledsaget av . Men han mente at høyre side av halsen min, og drøvelen (som han måtte skissere for meg så jeg skulle forstå hva han mente) var veldig kraftig . Symptomene vil variere alt etter om det er virus eller bakterier som er årsaken til halsbetennelsen.

Hvis bakterier står bak vil man ofte få kraftigere symptomer og . Akutt halsbetennelse betegnes på fagspråket akutt tonsilitt. Det er en betennelse i de to ovalformede mandlene, tonsillene, som du finner på hver side baktil i . Streptokokker er den vanligste årsaken til bakteriell halsbetennelse.

Ofte forutgås bakterieinfeksjonen av en virusinfeksjon, en forkjølelse, med lett ubehag i . Kyssesyke er en spesiell form for halsbetennelse forårsaket av Epstein-Barr-viruset som gir lignende symptomer som halsbetennelse, men er kraftigere og varer . Kraftig halsbetennelse, ørebetennelse - med kraftig lungebetennelse. Jeg gikk ned 7kg på de dagene, fordi jeg ikke spiste noe. Halsbetennelse forekommer i alle aldre og er svært vanlig.


En kraftig forkjølelse kan gi forstørrede og ømme lymfeknuter på hals. Halsbetennelse kan være smertefullt, men plagene går som regel over av seg selv i løpet av tre til fire dager. Noen virus kan gi svært kraftige halsinfeksjoner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg