torsdag 26. februar 2015

Dårlig i magen

Den vanligste mageplagen er irritabel tarm. Diaré, løs mage, hard mage og forstoppelse har mange årsaker. NO: Mageknip, luft i magen, forstoppelse, diaré og smerter – vi har alle. En av fem nordmenn sliter med mageproblemer uten å vite hvorfor. Mange følger dette rådet når uhellet er ute, for eksempel når man er på ferie.


Har gått på glutenfri kost siden mars, merker bedring, men sliter fortsatt med dårlig mage og småsmerter. Har blitt behandlet med Dalacin kaplser for en tanninfeksjon.

Ca uker etter jeg var ferdig med kuren fikk jeg en veldig problematisk mage. Jeg har vært plaget med dårlig mage i mange mnd. De fleste har mage- tarmproblemer fra tid til annen, for eksempel luftplager, treg.


Trenger mye søvn, men sover dårlig om natta. Får av og til vondt i magen rette etter at jeg har . Dårlig mage får man både hjemme og på ferie. Noen lesere har sendt oss tips til hvordan man kan kurere det.


Visste du at potetmel kan brukes som medisin mot . Lurte på om det er flere som sliter med dårlig mage av proteiner fra PF?

Noen som eventuelt ambefale noen gode proteiner som man ikke blir . Hehe, beklager detajer :gjeiper: Hadde også vondt når jeg var oppe å tisset i natt. Idag har jeg til nå drukket liter og ble istad dårlig i magen . Saken er at jeg blir veldig dårlig i magen dagene etterpå. Hver gang jeg har spist biff som det er litt rosa kjøtt inni går det ca en time før jeg må løpe til toalettet?


Svar på denne tråden, Canis diskusjonsforum - Helse sykdom. Koffein har en stimulerende effekt på tarmaktiviteten, noe som gjør at enkelte blir dårlig i magen, sier ernæringsfysiolog Marianne Borch. Senere symptomer kan være løs mage, diaré, magesmerter, hosting eller. Man vil typisk også bli dårlig i magen av å spise bløtkake, is eller .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg