torsdag 30. mars 2017

Hvilke smertestillende kan gravide ta

For enkelte kan også hodepine være et problem i andre trimester, og da er det viktig at du vet hvilke tabletter du kan ta. Gravide og ammende er ofte i tvil om hvilke medisiner de kan ta, sier Helle Lindland-Tjønn, farmasøyt og rådgiver ved nettjenesten . Se hvilke medisiner du som gravid kan og ikke kan bruke her. Ved smerter under graviditet er førstevalget smertestillende tabletter med virkestoffet.


I slike tilfeller må den gravide i samråd med legen veie fordelene ved å ta medisinen, mot . Gode råd om bruk av smertestillende, p-piller, nesespray med mer. Når kan du bruke reseptfrie smertestillende, hvilke smertestillende bør du bruke og .

En ny studie hevdet nylig at gravide ikke bør bruke Paracet når det er en gutt i magen, siden virkestoffet paracetamol kan ramme fosterets . Les også: Hvilke smertestillende medikamenter er reseptfrie? Hvis du blir syk, kan det hende du må ta medisiner selv om du er gravid. Unngå å ta smertestillende legemidler hvis du ikke må. Hvilken hostesaft kan jeg bruke når jeg er gravid? Er det noe jeg kan ta som ikke er skadelig for fosteret?


Hvilke smertestillende anbefales til gravide? Men en ny gjennomgang av forskningen viser at flere typer behandling kan. Men hvis disse smertestillende midlene ikke virker godt nok, kan gravide også ta .

Jeg har en veldig vond hodeverk som ikke slipper taket, men hvilket tabletter kan jeg ta uten at det skader fosteret?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg